Mediacentrum

Dienstverlening in coronatijd: deel 2

25-5-2020 12:39

Helaas kunnen we onze deuren nog niet openen. Maar achter de schermen werken we, voor het grootste deel vanaf huis, gestaag door om jullie zo goed mogelijk van dienst te zijn.  Maar hoe ziet dat thuiswerken er uit? Daar laten we je graag iets van zien door een aantal van onze medewerkers aan het woord te laten.

Zoals voor iedereen was het thuiswerken  voor mij in het begin echt wennen, vooral als je normaal 4 dagen per week op Windesheim bent!.

Mijn naam is Jeannette Hansma en als  informatiebemiddelaar bij het Mediacentrum  voor domein Bewegen en Educatie probeer ik zo goed mogelijk door te gaan met de dienstverlening van het Mediacentrum.

Dat betekent voor mij dat ik 2 dagdelen in de week  thuis bereikbaar ben voor het beantwoorden van informatievragen.

Daarnaast gaat de collectievorming van onze fysieke en digitale collectie gewoon door.  Zo is het aantal e-books dat beschikbaar is enorm uitgebreid zodat er nog meer informatie digitaal toegankelijk is.

Als team Informatiebemiddelaars overleggen we 1 keer per week om elkaar goed op de hoogte te houden van dingen die spelen.

Daarnaast behandel ik , samen met  2 collega’s,  de vragen die bij het auteursrechteninformatiepunt van Windesheim binnen komen.

Omdat docenten bezig zijn met het online lesgeven en ontwikkelen van digitaal lesmateriaal,  krijgen we vragen zoals : “ hoe zit het met het gebruik van tekst of  filmpjes” of  “hoe gebruik ik geluidsfragmenten in mijn digitale les “.

Mocht je hier vragen over hebben of andere vragen over auteursrechten , mail dan je vraag naar de mailbox auteursrechten@windesheim.nl

Wat  ik vooral mis is de levendigheid van het Mediacentrum en het directe contact met de collega’s en studenten.

Ik hoop jullie over niet al tijd lange tijd  weer in goede gezondheid te treffen in het Mediacentrum!.

 

Alle nieuwsberichten