Mediacentrum

  • nl
  • en

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag die hieronder niet staat. Ga dan naar Ask Q, onze digitale informatiebalie of stuur ons een What’s app  via 06-19016401

  • Hoe kan ik materialen lenen in het Mediacentrum?

    Materialen kun je lenen door gebruik te maken van de zelfservice. Je hebt hiervoor je Mediacentrumkaart of studentenpas (collegekaart) nodig.

  • Hoeveel boeken mag ik lenen?

    Je mag in totaal 15 objecten lenen. Dit kunnen boeken, tijdschriften of andersoortige materialen zijn.

  • Hoe lang mag ik materialen lenen?

    De meeste materialen kun je drie weken thuis houden. Daguitleenexemplaren moet je op de dag nadat je ze hebt geleend weer retourneren. Boeken die op de lijst met verplichte literatuur staan zijn tevens beschikbaar in het Mediacentrum. Hiervan is altijd één exemplaar niet uitleenbaar zodat elke student of medewerker het boek ter plekke kan raadplegen. Een eventueel aanwezig tweede exemplaar kan voor één dag worden geleend door studenten en docenten.

  • Zijn er kosten?

    Voor medewerkers en studenten van Windesheim zijn er geen kosten verbonden aan het lenen van materialen.

     

  • Wat gebeurt er als ik materialen te laat inlever?

    Lever je materialen te laat in, dan krijg je € 0,50 boete per boek per dag. Voor daguitleenmateriaal geldt een boete van € 2,00 boete per boek per dag.
    Wanneer je niet reageert op de drie herinneringen dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. Je krijgt dan van hen een rekening waarbij, naast de kosten van het geleende materiaal, ook de boete en incassokosten (minimaal € 44,-) in rekening worden gebracht. Het is dan niet meer mogelijk is om het materiaal te retourneren.
    Raak je boeken kwijt? Ook dan brengen we de kosten van het materiaal in rekening.

    Inleveren van materialen kan ook buiten openingstijden, via de brievenbus aan de buitenzijde, naast onze ingang op de begane grond

  • Hoe kan ik betalen in het Mediacentrum?

    Betalen van de openstaande bedragen kan in het Mediacentrum bij de betaalautomaat, door middel van pinbetaling.
    Ook kun je betalen via iDEAL. Hiervoor moet je inloggen in onze catalogus bij “Persoonlijke gegevens“. Daar vind je onder “openstaande bedragen” de mogelijkheid om via iDEAL je boete te voldoen.
    (Voor het betalen met iDEAL is het wel belangrijk datje de pop-up blocker op je pc hebt uitstaan)

  • Kan ik materialen reserveren?

    Alle materialen, met uitzondering van de daguitleenexemplaren, kun je gratis reserveren via de catalogus, knop Verlengen/Reserveren. Zodra je reservering binnen is, krijg je van ons een e-mail.

  • Kan ik de uitleentermijn van geleend materiaal verlengen?

    Ja, je kunt zelf de uitleentermijn maximaal 10 keer verlengen, door in te loggen in de catalogus, knop Verlengen/Reserveren.
    Let op: verlengen is alleen mogelijk als het materiaal niet is gereserveerd. De uitleentermijn van daguitleenexemplaren kun je niet verlengen.

  • Het Mediacentrum heeft niet wat ik zoek! Wat nu?

    Kijk dan eens in Worldcat. Dit is een wereldwijde catalogus van bibliotheekcollecties. Een boek (of artikel) kun je vervolgens via IBL (Interbibliothecair Leenverkeer) aanvragen. Vul hiervoor het digitale formulier in, ook te vinden onder Diensten. Er zijn wel kosten aan verbonden, namelijk € 3,00 per aangevraagd object. Wanneer je bestelling bij het Mediacentrum binnen is, ontvang je van ons een e-mail.

  • Ik kan niet vinden wat ik zoek! Wat nu?

    Stel je vraag in Ask-Q of bel met (088) 469 92 17. Ook is het Mediacentrum voor korte vragen te bereiken via What’s app. Gebruik hiervoor het nummer 06-19016401 (LET OP: dit nummer wordt alleen gebruikt voor What’s app)
    Dagelijks tussen 11.00 en 14.00 kun je terecht bij de informatiebalie op onze eerste verdieping. Hier is dan een medewerker van het Mediacentrum aanwezig die je graag verder helpt.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van nieuws uit het Mediacentrum?

    Volg ons op Twitter en Facebook en houd de website in de gaten!