Mediacentrum

Aangepaste dienstverlening

Vanwege de genomen maatregelen i.v.m. het coronavirus is het Mediacentrum tot en met 28 augustus gesloten. Op deze pagina proberen we zo goed mogelijk antwoord te geven op al je vragen over onze dienstverlening. Let op: de informatie die we nu geven kan, na evt. nieuwe maatregelen, op ieder moment aangepast worden.

  • Ik heb materialen in huis waarvan de uitleentermijn verloopt. Moet ik deze inleveren?

    Nee, je mag de materialen die je in huis hebt houden tot we weer geopend zijn. We verlengen alle uitleentermijnen automatisch tot 1 september 2020.

    Wil je de materialen eerder inleveren omdat je bijvoorbeeld toch naar Windesheim moet voor een toets? Dan kan dit door ze in de brievenbus te doen, naast de ingang van het Mediacentrum.

    Opsturen mag ook naar:

    Hogeschool Windesheim
    t.a.v. Mediacentrum
    Postbus 10090
    8000 GB Zwolle
    De kosten voor het terugsturen zijn voor jezelf.

  • Kan ik nog een boek of tijdschrift lenen?

    Onder bepaalde voorwaarden kun je nog boeken / tijdschriften lenen. Hoe dit precies werk lees je op deze pagina

    Wat je ook kunt doen is kijken of we het boek als e-book hebben. Je kunt dit opzoeken in de A – Z lijst.

    Ook veel tijdschriften zijn digitaal te lezen. Je vindt deze via dezelfde A tot Z lijst.

  • Kan ik nog camera's of andere AV-apparatuur lenen?

    Nee helaas, doordat het Mediacentrum gesloten is, is ook de AV-balie gesloten.

    Van de materialen die je thuis hebt verlengen wij automatisch de uitleentermijn tot 1 september en evt. boetes worden kwijtgescholden.

  • Kan ik materialen aanvragen via IBL?

    Vanwege sluiting van de toeleverende bibliotheken is het helaas niet meer mogelijk boeken aan te vragen.

    Wel kunnen we overige digitaal beschikbare artikelen nog proberen te verkrijgen. Voor deze geldt dat we per aanvraag bekijken wat de mogelijkheden zijn.

    Je aanvraag kun je indienen via het IBL formulier

  • Ik heb een vraag over bv literatuuronderzoek, auteursrechten, bronvermelding. Kunnen jullie me verder helpen?

    Je kunt via de mail (mediacentrum@windesheim.nl) een afpraak maken met InfoWijzer

    We helpen je dan online verder.

  • Ik heb een vraag over APA, kunnen jullie helpen?

    Ja dat kan zeker. Heb je feedback gekregen op het toepassen van APA in je scriptie of verslag en kom je er niet uit?  Of twijfel je hoe je een bron moet vermelden? Wij kunnen je online verder helpen. Stuur een mail met jouw vraag naar apa@windesheim.nl en dan maken we een afspraak.

  • Kan ik gebruik maken van de studio's voor opnames?

    Nee, helaas zijn ook de studio’s gesloten tot eind augustus.

    Voor vragen kun je mailen naar mmp@windesheim.nl of bellen naar o88 – 469 9222 (op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 – 17.00 uur)

    Voor meer informatie over lesgeven op afstand kun je terecht op https://liveadminwindesheim.sharepoint.com/sites/Allesoverlesgevenopafstand. Hier staan ook handleidingen van het MMP.

  • Kan ik nog video's editten met ondersteuning?

    Nee helaas, het MMP is gesloten.

    Voor vragen kun je mailen naar mmp@windesheim.nl of bellen naar o88 – 469 9222 (op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 – 17.00 uur).

    Voor meer informatie over lesgeven op afstand kun je terecht op https://liveadminwindesheim.sharepoint.com/sites/Allesoverlesgevenopafstand. Hier staan ook handleidingen van het MMP.

  • Ik heb een kunstwerk gereserveerd via de kunstuitleen. Wordt deze naar mijn kamer gebracht?

    I.v.m. de huidige situatie wordt de wisselmaand verschoven naar een later tijdstip. De reeds geplaatste reserveringen blijven gewoon staan. Je ontvangt hierover t.z.t. meer informatie.

  • Hoe kan ik jullie bereiken?

    We zijn op de volgende manieren te bereiken:

    Telefonisch
    Ma t/m vr. tussen 9.00 – 16.00 uur
    Mediacentrum: 088 – 4699217
    MMP: o88 – 469 9222

    Via mail
    Mediacentrum: mediacentrum@windesheim.nl
    MMP: mmp@windesheim.nl

    Whatsapp
    Korte vragen kun je evt. ook stellen via What’s app
    06-19016401 Let op: dit nummer wordt alleen gebruikt voor Whatsapp.

    Voor alles geldt dat we alleen in staat zijn te reageren op werkdagen.

  • Hoe houden jullie me op de hoogte van evt wijzigingen?

    We zullen alle evt wijzigingen communiceren via onze website.

    Wil je snel op de hoogte blijven en ook nog eens met regelmaat handige tips van ons ontvangen dan kun je ons ook volgen op Facebook, Instagram of  Twitter